Yesterday, seti se da zaboraviš

Koreografija / Choreographer: Jasmin Vardimon

Asistenti koreografkinje / Choreographer’s assistants: Esteban Fourmi, Aoi Nakamura, Mafalda Deville

Dizajner scenografije i medija / Set and media design: Guy Bar – Amotz i Jasmin Vardimon

Dizajn kostima / Costume design: Dejana Vučićević (prema konceptu Jasmin Vardimon)

Predstava Yesterday… je svojevrsna reminiscencija života i rada same autorke i bavi se fenomenom “memorije tela”, odnosno osećanjem da kada mozak svesno potisne neke događaje iz prošlosti, naše telo ih i dalje pamti.

VERUJEM DA SVI KAO JEDAN MORAMO DA STOJIMO SAMI

VERUJEM U INDIVIDUALNOST ISTIH

VERUJEM U JEDINSTVENO PODELJENU EVROPU

VERUJEM U GRANICE KOJE NAS POVEZUJU

VERUJEM DA MORAMO DA ODEMO ŠTO DALJE DA BI NAŠLI SVOJ DOM

Tekst iz predstave

Gledalac ima utisak da je pred njim gromada bogatstva pokreta, koja se svojm unutrašnjom snagom razleže u niz neočekivanih igračkih utisaka, upotpunjenih nasvakidašnjim scenskim rešenjima i znalačkim odabirom video projekcija. Visoki skokovi u okretu kojima se igrači obrušavaju na tle, nastavljajući svoja kretanja u najrazličitijim pravcima, urezuju se u pamćenje kao vihorni napor da se savlada scenski prostor i gravitacija, i da čudesne slike sećanja postanu upečatljiva opozicija zaboravu.

Članovi već nagrađivane Bitef dens kompanije podarili su beogradskoj publici visoko sofisticiranu predstavu, a ovakav uspeh obavezuje da im se u budućnosti stvore uslovi za dalje napredovanje.

Milica Zajcev,  časopis Orhestra

Kroz vrlo lični i intimni pogled britanska koreografkinja izraelskog porekla iznenadila nas je svojim radikalnim formama nadrealisičkog plesnog žanra “fizičkog teatra”. Uzbudljivog i originalnog anahronog jezika i govora tela, glasa/teksta i vizuelne dramaturgije scenografije, videa / pokretne instalacije, elektronske memorije mozga, srca…, uspela je da na drugačiji način redefiniše ritmčnost najneobičnijih spojeva pokreta tela, iz kojih izbija plamen, krik, žeđ i požar.

Osam igrača, od kojih se izdvaja Miloš Isailović, preuzimaju dominantan diskurs plesnog izraza, stvarajući žive veze između razlomljene svesti, u izuzetnoj telesnoj prisutnosti.

Isidora Krešić, časopis Orhestra

Ovu složenu koncept-koreografiju Jasmin Vardimon osmislila je izuetno maštovito i kreativno, i podarila nam je jedno izuzetno ostvarenje. Suptilnim koreografskim jezikom uvela nas je u svet mašte, snova, ali i grube realnosti današnjice. Ovo koreografsko ostvarenje doprlo je duboko u svest gledalaca i jako odskočilo od svega što smo videli u protekloj godini.

Vladimir Logunov,

predsednik žirija za Nagradu Dimitrije Parlić